Du tar ansvar för din lägenhet

Som ägare av din bostadsrätt är du ansvarig för skador som uppkommer. Du måste själv hålla lägenheten i gott skick och betala för underhåll och reparationer av t ex vitvaror, golv, väggar, dörrar och tak som inte omfattas av garantin. Du kan göra många förändringar i lägenheten, men inga större förändringar får göras utan tillstånd från styrelsen. Det gäller bland annat ingrepp i bärande konstruktioner, ändringar av stamledningar och uppsättning av markiser.
Läs mer om vad det innebär:
Att bo i en bostadsrättsförening
§32 i stadgarna
Styrelsens förtydligande kring felanmälan
Hitta service- och serienummer på vitvaror

Felanmälan
Felanmälan av gemensamma utrymmen görs till info@brfodde.se, om anmälan inte går via styrelsen kan det komma att debiteras anmälaren.

Akuta fel i gemensamma utrymmen kan boende felanmäla.


Felanmäl här

 

CEMI AB
Tel:
0774-400 990

  • Lämna Namn, adress, lägenhetsnummer, ärende och kontaktuppgifter (Lgh-nummer står angett ovanför din lägenhetsdörr)
  • Felanmälan Online
    Vi rekommenderar att icke-akuta ärenden skickas via mail till felanmalan@cemi.se, eller via CEMIs online system cemi.se/kontakt/cemi-felanmalan/
  • Telefontid helgfria vardagar klockan 7.00–16.00
  • Behöver du avboka din felanmälan?
    Avbokning ska ske senast 24 timmar före inbokat möte till felanmalan@cemi.se eller 0774-400 990.
    I de fall du av någon anledning inte är anträffbar, och inte avbokat din service i god tid, debiteras du för nerlagda kostnader för besöket.
  • CEMI AB hanterar felanmälan
    Du som medlem i bostadsföreningen debiteras för sådana ärenden som är självförvållande, handhavandefel och inte inom föreningens ansvar (tex. garanti av vitvaror).
  • Ärenden som är inom garanti bör skickas till Ikano Eftermarknad och inte CEMI AB då ni kommer debiteras för arbetet.

Teknisk förvaltning och fastighetsskötsel

 

Föreningen förvaltas av CEMI AB.

Behöver du fler lägenhetsnycklar?

Behöver du fler lägenhetsnycklar ordnar du det enkelt själv. Du kan t.ex. höra av dig till BBgruppen. Du hittar dem i Kista resp. Västberga.

Ofta när man beställer tillverkning av fler nycklar krävs det att du tar med dig ID-handling, senaste månadsavin samt den nyckel som du vill kopiera. Du betalar på plats och får nästan alltid din nya nyckel omgående.

Jour - Dygnet Runt Fastighetsservice AB

08-18 70 00

Kontaktas vid akuta fel som inte kan vänta efter kontorstid (klockan 16.00–07.00).

Skadedjur

Nomor: 077-112 23 00

Gör en skadeanmälan på deras hemsida och ange följande uppgifter

Försäkringsbolag: Vardia
Försäkringsnr: 725076
Föreningens organisationsnummer: 769613-9166

nomor.se/skadeanmalan

Bredband-Telefoni-Tv

 

Kontakta Comhem.